.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سلام زودهنگام شالیکاران شمالی به شالیزار به دلیل کرونا
شالیکاران مازندرانی به دلیل شیوع کرونا و فرار از خانه نشینی اجباری امسال زودتر از موعد کارشان را آغاز کردند.

به گزارش شمال نیوز، شخم و شیار شالیزار‌ها نخستین قدم برنج کاران شمالی برای فصل زراعی و کشت برنج است که معمولا اوائل اسفند ماه آغاز می‌شد و تا فروردین ادامه داشت، اما شالیکاران مازندرانی امسال زودتر از سال‌های گذشته دست بکار شدند.

برخی‌ها علت این اقدام را خستگی شالیکاران از خانه نشینی‌های کرونایی می‌دانند و می‌گویند این اقدام از سویی دیگر سبب می‌شود همه کشاورزان یکباره برای فعالیت‌های کشاورزی حاضر نشوند و تجمع نکردن کشاورزان در هنگامه شیوع کرونا می‌تواند یکی از شیوه‌های مصونیت آن‌ها از ابتلا به کرونا باشد.

مسئول دفتر برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۳۰ درصد شالیزار‌های مازندران تاکنون شخم وشیار شده است، گفت: شالیکاران مازندرانی امسال ۱۵ تا ۲۰ روز زودتر از سال‌های گذشته شالیزار‌ها را شخم وشیار کردند.

او سطح شالیزار‌های مازندران را ۲۱۵ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: گزارش‌ها از مناطق مرکزی استان نشان می‌دهد که برخی شالیکاران حتی خزانه‌های برنج را نیز آماده کردند.

مسئول دفتر برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران از شالیکاران خواست با توجه به احتمال تغییرات آب و هوایی و سرد شدن هوا از رفتار‌های احساسی در کشت برنج خودداری کنند.

او افزود: شالیکاران باید بگونه‌ای برنامه ریزی کنند که برنج اواخر فروردین ماه نشا شود و اگر زودتر از این زمان شالیزار‌ها را نشاء کنند امکان بروز خسارت به خزانه‌های برنج وجود دارد.

علی محمد رمضانی ادامه داد: بر اساس گزارش شرکت آب منطقه‌ای مازندران همه رودخانه ها، سد‌ها و آببندان‌های استان از نظر آبی وضعیت مناسبی دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.